...

Britain's Sun newspaper refutes Brown allegations over hacking

Other News Materials 13 July 2011 16:12
Britain's Sun newspaper Wednesday hit back at allegations that it illegally accessed medical records of the family of former prime minister Gordon Brown.
Britain's Sun newspaper refutes Brown allegations over hacking

Britain's Sun newspaper Wednesday hit back at allegations that it illegally accessed medical records of the family of former prime minister Gordon Brown, DPA reported.

"Brown Wrong" said the front page banner headline of the tabloid, which is part of media empire of Rupert Murdoch - currently under attack for a phone-hacking scandal in Britain.

Brown alleged Tuesday that staff at the paper had used under-hand methods to obtain details of the medical condition of his son Fraser, in 2006.

Fraser, who turns five on Sunday, is suffering from cystic fibrosis.

However, the Sun said Wednesday that it received the information from a member of the public who contacted the paper to raise awareness for the condition, from which his own son was also suffering.

"I felt vindicated in contacting the Sun," the unnamed man told the paper Wednesday.

Brown said Rebekah Brooks, the then editor of the Sun - who is now chief executive of Murdoch's News International group in Britain - called him to tell him about the impending publication.

Latest

Latest